Todah

Sista dagarna på patong + phi phi

ResaPosted by Tony Sun, January 10, 2016 16:18:56
Tjooo alla där ute!
Kan börja med att berätta att det är skit kul att så många läser det jag skriver. Har varit en bra bit över förväntan, trots att jag är ganska kass på att uppdatera. :)

Som jag nämnde(?) i förra inlägget så hade jag dåliga vibbar av patong beach, dessa vibbar sköljdes bort ganska fort måste jag säga. Jag flyttade till ett litet ställe som heter Marina hostel som visserligen hade slängt ihop 10 enkelsängar och 10 dubbelsängar i ett och samma rum, men ändå var det helt okey standard med städning varje dag, hyfsat tyst på nätterna och framförallt mycket bra service från personalen. Var dock tyvärr bara en av dem som kunde kommunicera bra på engelska.

Själva stranden var också nära, bara över gatan så jag och folket jag träffade där spenderade givetvis en del tid där. Bland annat blev det att köra vattenskoter för första gången. Som på alla andra semester orter är det inte direkt billigt att hyra men velat göra det länge så fick hosta upp med pengarna. Och visst var det skoj, men inget man kommer göra speciellt ofta. Men rekommenderar att testa. :)

Var verkligen en väldigt blandad skara av folk på vandrar hemmet. Förutom en holländare jag rest ner till Patong med umgicks jag en del med 2 belgare, 1 kines, en från hongkong, en finsk, 2 britter och 4 från Singapore. Bland annat testade vi på det ökända Bangla road, dock blev det ingen pingpong show eller liknande utan ett par öl på en av de större klubbarna på Patong. ;)

Så igår var det dags att ge sig vidare så tog båten från Phucket till Phi Phi island. Resan gick bra och tog bara ett par timmar. Träffade dessutom 2 svenska tjejer jag träffat på bangla road så man hade nån att prata med iaf. Som vanligt var dock båten överfull med folk, som alla andra båtar jag åkt med. Inte den bästa erfarenheten, men är väll så det fungerar här.

När jag kom iland på Phi Phi gick jag till mitt hotell som bara var typ en kilometer från hamnen. Tyvärr så är det inte det fräschaste rummet jag bott på. Tanken var att leta nytt redan efter första natten, MEN redan på kvällen började jag få magont och sånt utan att gå in på detaljer. Så nu sitter jag här magsjuk och ont i hela kroppen. Känns dock som att det är på bättringsvägen. Så får hålla tummarna att jag är bättre imorron så jag kan börja utforska ön.